2.Gün



Geçmiş ölmeden, saflık olmadan, nasıl bilgelik olabilir? Deneyim olmadan, bilgi olmadan, deneyimleyen olmaz. 
Bilmek, bilgisiz olmaktır; bilmemek bilgeliğin başlangıcıdır….

Krishnamurti, Öğrenme ve Bilgi Üzerine



Bugün İşlenecek Konular:
  • Paradigma: Eğitim, Diğer Alanlarda Değişimler ve Değişimin Aşamaları
  • Eğitim ve Diğer Alanlarda Değişimler: Değişimi Yönetmek
  • Değişimin Aşamaları ve Yönetimi
  • 21. Yüzyıl Becerileri: Dünyada ve Türkiye de Durum
  • Çeşitli Öğrenme ve Öğretme Kaynaklarını incelemek: CD ve Internet Ortamında
  • Sosyal Medya: Dünyada ve Türkiye de Kullanımı ve Etkileri

10 yorum:

Yorucu ve keyifli bir günü daha geride bıraktık.. Bugün liderlik konusu üzerinde durduk. Liderlik özgün bir fikir üretmektir.Çözüme ortak olmak çok önemli, problemleri herkes çıkarabilir ama sorunları lider çözer.İşin içine sevgi ve teknolojiyi katabilen vizyon sahibi liderler olmak dileğiyle...

Önceki günün değerlendirmesi ile başladık ikinci güne. Daha sonra işin paradigmasından bahsettik. Paradigmalar savaşından sonra değişimin aşamaları ile ilgili küçük gruplarda etkinlik yaptık. Dikkat ettim herkes o küçük grubunu benimsemişti. Bu arada grup arkadaşıma buradan çok teşekkür ederim. Özellikle sunumunu çok beğendim. Daha sonra 21. yüzyıl becerileri, örnek liderlik anısı ve video ile günü sonlandırdık,,,2. gün keyifli idi bence,,,

Merhaba,
Kursun ikinci günündeydik. 1. güne göre daha dağınık bir göründü verdiğimizi düşünüyorum. Ya da Bunda öğreticilerimizin 1. günde çok iddialı başlangıçlarına göre düşük performansının etkili olduğu gibi bir izlenim oluştu. Peşrev uzun sürdü gibi geldi. 2. gün de yaptığımız etkinlikte doğrusu özgün bir yaklaşım yoktu. gruplar etkinliğibn ruhunu okumaktan uzak, dağınık bir görüntü sergilediler. Acaba daha belirgin farklar yatacak bir tarz olabilirmiydi. özellikle konu ile ilgili öğreticilerin teorik bazda yaptıkları katkılar web de kullanılan paylaşımların gerisinde kalmıştı. Yönlendirmelerde ,değerlendirmelerde ,sınıf yönetimi bağlamında katılımcıların arasında kaybolduklarını, katılımcılarla birlikte sürüklendikleri izlenimi oluştu.Elbette konunun ana damarında değilde hep çevrede geziniyormuşum hissine kapıldım. Fark yaratacak anı , sıçrama yapabilecek gerilmeyi sanırım biraz daha beklemek zorundayım. 3. gün bu olacak galiba. sürçü lisan ettimse af ola. Sevgi saygılarımla
Nail ÜZEN

Değişimi yönetmek etkinliği,seyredilen videodaki mesajlar,verilen kitap ve yazar isimleri, web sitelerinin adresleri(özellikle google art)engelli çocukların eğitimi ile verilen örnek, matbaa süreci vs. Bu kurs yeni yeni kıvama geliyor. Dava esastan görüşülmeye başladı. Değişimi yönetmek grup çalışmasında, grupların sunumu ve yorumlar biz eğitim yöneticilerine mükemmel ufuklar sunuyor. Sunmak onlara, almak bizlere. Yarın bizim grup için çok önemli. Artık eylem planımızın çerçevesini çizeceğiz. Aslında kafamızda şablon hazırdı ama kursta hergün yeni bir şeyler öğrenmek yeni kavram ve fikirler ortaya çıkarıyor. Ama biz çok iyi bir şey yapacağımıza inanıyoruz. Çünkü biz 3. Grubuz ve ÖĞRETMENİZ.

Bugün yaptığımız çalışmalar, paradigmanın insan hayatının neredeyse her anında varlığını sürdüren bir süreç olduğunu fark etmeme neden oldu. aslında içinde etkin olarak oynadığımız roller başta olmak üzere, geri planda kaldığımız durumlar da dahil olmak üzere sürekli bir değişim halindeyiz.Bugün değişimin aşamaları ile ilgili yaptığımız grup çalışmasıyla, değişimin içinde olan bireyler olarak değişimin daha sistematik, daha planlı olarak gerçekleşmesi gerektiğini öğrendim. videoları tekrar izlediğimde,çocuklarımızı yetiştirirken en çok üzerinde durulması gereken kriterlerin bireysel farklılıklar ve yetenekleri ortaya çıkarmak olduğunu öğretmenlerime, velilerime, çocuk sahibi olan tüm arkadaşlarıma her zaman üstüne basa basa söylememin ne kadar yerinde olduğunu düşündüm ve Sir Ken Robinson’un fikirlerimin savunucusu olması da beni çok gururlandırdı  21. Yüzyıl becerileri ile ilgili çalışma ise, meslek hayatımda gerçekleştirdiğim paylaşımların, farklı bakış açılarının, kararlı ve çözüm üreten çalışmaların olumlu sonuçlarının farkına varmama neden oldu.KEYİFLİ BİR GÜNDÜ..

Bir günü daha giride bıraktık.Hayat da böyledir.Günler,haftalar,aylar ,yıllar bakmışsın ömür geçmiş.Neyse önemli olan bu dünya da bir saat yaşasanda o anı doğru yaşamak,doya doya yaşamak diye düşünüyorum.Kurs yararlı olmaya devam ediyor,yeni bilgiler Kurs Hocalarımız tarafından veriliyor.Yeni konular,yeni ufuklar,yeni bakış açıları veriliyor.Lider zor zamanlarda ortaya çıkan,insiyatif alan,kalabalıkları arkasından sürükleyen,şartlar zor olsada sızlanmayan,anı fırsata geçiren kişidir.O yüzden bir hafta burdayız bu anları fırsat bilelim.Bir kelime de öğrensek kazanım kabul edelim,kazanım sayalım.Her şeyi bir anda öğrenemeyiz ancak,farkındalık kazanırız.Bakış acımız değişir,gelişir.Bu kursun ve bunun gibi kursları fırsat bilmeliyiz diye düşünüyorum…Bu düşüncede olmasaydım bu kuşları hiç ama hiç yazmazdım…

son derece keyifli ve yoğun geçen dünün ardından ben maalesef sabah ancak yorum yazma fırsatı buluyorum, dün aslında liderlikte iletişimin, sevginin, emeğin ne kadar önemli olduğunu bir kez daha görmüş oldum.. ya da bunlar olmadan yapılan bir liderliğin bizlere neler kaybettirebileceği ile yüz yüze geldik..

Üzerinde durduğumuz kavramlar Pradigma, değişim, 21. Yüzyıl öğrenen ve öğretenler … Öğretim görevlisi Adnan Beyin önerdiği ilişimler ve kitap önerileri güzeldi. Gün içerisinde gerçekleştirilen etkinler ve elde edilen kazanımlar ise tartışılır...Kuşkusuz her bir grubun sunum sonunda olan tartışmalara katılan bazı katılımcıların düşüncelerini ifade ediş şekillerindeki üslup daha hoş olabilirdi.Eğer biz olacaksak…

EĞER YAPTIĞINIZ İŞİ SEVMEZSENİZ O İŞ SİZİN İÇİN DÜNYANIN EN EN KOLAY İŞİ DEĞİLDİR,
AMA;
EĞER YAPTIĞINIZ İŞİ SEVERSENİZ O İŞ SİZİN İÇİN DÜNYANIN EN EN KOLAY İŞİDİR...
Sevgi ve Saygılarımla...

Çalışmalar sırasında işbirliğine dayalı öğrenmenin öne çıkarılması günün en önemli gelişmesiydi. Bunun için öğretim görevlilerine teşekkür ediyorum. Paradigma geliştirme ile ilgili belirlenen stratejinin kullanılabilir ve akılcı olduğu düşüncesindeyim. Sunumlar doyurucu ve güzeldi. Bundan sonra yapılacak çalışmalarda yetişkin eğitiminin ilkelerinin göz önüne alınması çalışmanın verimliliğini artıracaktır. Güncay KALAY

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More